Spalovač mrtvol Ladislav Fuks

Po Obrazu Doriana Graye, tu máme další moji velice oblíbenou knihu.

Hlavní postavou tohoto příběhu je Karel Kopfrkingl, který je zaměstancem krematoria který tuto práci bere jako poslání. Smrt je pro něj jistoutou života často o ní mluví, tuhle teorii si osvojil z knihy o Tibetu, kterou čte.  Na venek se jeví sice lehce podivínsky, ale na de vše miluje svoji rodinu, kterou nazýva příznačne poetickými jmény - čarokrásná, nebeská své manželce říká Lakmé. Sám sebe nazývá Romanem Vše se změní, s dusnou atmosférou strachu a doléhající atmosféru druhé světové války, pan Kopfrngl mám v sobe kapičku německé krve a jeho žena je poloviční židovka, když se k tomu přidá jeho přítel Wilhelm Reinki, tak se z obětává otce rodiny stává člověk, který chce zříct své manželky - tedy jejího židovství a přidat s k německému produ. Tak se začne své rodiny zbavovat.

- úžasná kniha, skvělý film ze kterého mám pořád nepříjemné mrazení
- Hrušinský je velice dobrý herec
- vždycky jsem měla ráda scénu s panoptikem
-  od Fukse doporučuji ještě pana Theodora Mundstocka a Nebožtíky na bále

2 komentáře:

  1. A co kdybych tě drahá oběsil? Skvělá knížka, film je můj oblíbenej ... Hrušínskej to zahrál úžasně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že on byl úžasný, klidně bypodle mě udělal karieru v Hollywoodu.

      Vymazat